۱۳۹۶ آبان ۱۰, چهارشنبه





کاپیتالیسم بر تلی از اجساد و خاکستر میلیونی بشریت بویژه طبقه کارگر  و مردم ستمدیده جهان بنا

شده است.

وقتیکه تشت رسوائی کشتار جنگهای امپریالیستی توسط ارگانها و نهاد های خودی بر ملا میشود
عفو بین‌الملل اعلام کرده است: که صدها کشته در حملات هوایی نیروهای  ضد داعش توسط نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا صورت گرفته است.

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید به نظر می‌رسد که در محاسبات ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا، امنیت غیرنظامیان آن‌طور که باید و شاید در نظر گرفته نمی‌شود. بر این اساس در ۱۱ حمله هوایی ۳۰۰ غیر نظامی در سوریه جان باخته‌اند
این سازمان محترم " حقوق بشری عفو بین الملل " دچار آلزایمر تاریخی شده تا بگوید که سرمایه داری و امپریالیسم بر تلی از اجساد و خاکستر میلیونی بشریت بویژه طبقه کارگر  و مردم ستمدیده جهان بنا شده است.

 فقط در سال 2003 بعد از اشغال عراق توسط امپریالیستها صدها هزار انسان بر اثر محاصره اقتصادی جان باختند. جنگ در یوگسلاوی  و افغانستان، لیبی، سوریه، یمن ... پیشکش!  اغلب مردم به این مهم واقف اند که ارگانها و نهادهایی مانند: سازمان بین الملل، عفو بین الملل، یونیسف، تجارت جهانی، صندوق بین المللی پول و هزار و یک اسم دیگه، بمثابه  سوپاپ اطمینان سیستم نکبتبار امپریالیستی منحط  جهت جاودانه کردن و تثبیت نظم موجود  در سراسر جهان در تلاشند.

کشورهای  عراق و یوگسلاوی سابق گواه تاریخی این مدعا هستند. تراژدی کشور عراق در برابر دیدگان همه جهانیان قرار دارد. در دورانی که عراق تحت حاکمیت رژیم ارتجاعی سرمایه داری حزب بعث به رهبری صدام حسین قرار داشت، رقبای گانگستر و امپریالیست وی به بهانه از بین بردن تسلیحات اتمی و بیولوژیکی، تحت عنوان دفاع از " حقوق بشر" بمدت ١٠ سال مردم ستمدیده عراق را  در محاصره اقتصادی قرار دادند. در اثر این تحریم ها و محاصره اقتصادی صدها هزار تن از مردم اعم از کودکان، زنان و کارگران جان باختند. این فاجعه ضد انسانی در حالی صورت میگرفت که حکام بورژوازی  در عراق تا چندی پیش یکی از متحدین وفادار امپریالیستها بودند. اما بنابر حکم منافع طبقانی و کثیف سیستم سرمایه داری امپریالیستی که از قوانین مافیا پیروی میکند، بسان باندهای مافیایی صدام حسین را بعنوان یک رقیب در بلوک امپریالیستی و مزاحم در منطقه از سر راه خود برداشتند. متعاقب آن  به عراق حمله نظامی صورت گرفت و در اثر بمبارانهای وحشیانه کلیه زیر ساخت های جامعه عراق بکلی ویران شد به گونه ای که سالها زمان خواهد برد تا جامعه عراق به یک وضعیت متعارف باز گردد.

تحولات پر شتاب سیاسی اقتصادی در جهان سرمایه داری با سرعت سرسام آوری در حال حرکت است. نقطه عزیمت این شتاب حاوی دو نکته اساسی است، مقابله و مهار بحران های افسار گسیخته نظام بربریت سرمایه داری امپریالیستی از یک سو، و تلاش برای انباشت و ثابت نگهداشتن نرخ سود معین سرمایه در جهت تولید ارزش اضافه، و تامین خواستهای صاحبان سرمایه در ابعاد بین المللی از سوی دیگر در جریان است. جنگ های امپریالیستی در مناطق مختلف جهان، اشغال نظامی، حمله ددمنشانه به سطح معیشت توده های وسیع کارگران و فرودستان، به یک روند دائمی بدل شده است. تحمیل ریاضت های اقتصادی خرده کننده بر تهدیستان، دانشجویان، محصلین، بازنشتگان، مستمری بگیران، بیکارسازی ها در ابعاد میلیونی هچنان ادامه دارد. اعتیاد، تنفروشی، تجارت انسان، جهالت قرون وسطائی مذهبی، جنگهای قومی نژادی در ابعادی جهانی سیستم موجود بشریت را بسوی یک نابودی مطلق سوق میدهد.

از جنگ اول جهانی سرمایه داری آن سیستم اجتماعی است که وارد دوران زوال خود شده است. این سیستم بشریت را دو بار در دايره بربریتی از بحران، جنگ جهانی، بازسازی و بحران دوباره فرو برد. از سالهای ۸۰ سرمایه داری وارد آخرین مرحله خود یعنی مرحله گندیدگی شده است.  از آغاز قرن بیستم همه جنگ ها، جنگ های امپریالستی هستند وآنها بخشی از ستیز مرگ و زندگی میان دولتها, اعم از کوچک و بزرگ برای بچنگ آوردن و یا حفظ جاهایی در سطح جهانی می باشند . این جنگها چیز دیگری برای بشریت نمی توانندبه ارمغان بیاورنند به جز مرگ و فساد. طبقه کارگر تنها با همبستگی بین المللی اش و مبارزه اش علیه بورژوازی در همه کشورها میتواند پاسخی به این جنگها بدهد.

به جرات میتوان اعلام کرد که برای تغییر این جهان هرگز در هیچ دورانی، فراخوان به: پرولتارهای سراسر جهان متحد شوید! تا این درجه ضروری و مبرم نبوده است. در برابر این این سقوط تاریخی سرمایه داری ناگزیر، فقط یک راه انتخاب برای بشریت بر جای میماند: انقلاب جهانی کمونیستی یا نابودی بشریت. تاریخ مبارزه طبقاتی پرولتاریای بین المللی این حقیقت مسلم را به او نشان داده است که تنها راه ممکن برای رهائی کل بشریت از همۀ مصائب و هر نوع استثمار و ستمگری، نابودی نظام سرمایه داری و استقرار جامعه کمونیستی است.

هیچ نظری موجود نیست: