۱۴۰۱ مهر ۲۰, چهارشنبه

 

 

 

 

فراخوان رفراندوم؛ آری یا نه؛ به حکام جنایتکار سرمایه اسلامی؛ یک شیادی و فریب بزرگ است!

 

مردم از جمهوری اسلامی و تمامی متعلقاتش عبور کرده اند. در حالی که مردم خواهان نابودی کلیت این رژیم هستند، طرح شعار رفراندوم با هر انگیزه ای، یک عوام فریبی بزرگ است. در دوران زوال سرمايه داری و آنهم در زیر سایه چکمه های خونین جمهوری اسلامی سرمایه؛ رفراندوم، پارلمان و انتخابات چيزی جز تغييری ظاهری و مشروعیت بخشیدن به سرکوب، کشتار و استثمار نيست

!

آتشفشان خشم، نفرت و اعتراض مردمی در دلتایی به وسعت تمام ایران در حال فوران است. فوران خشم فرو خفته ۴۳ سال، ستم ،استثمار، تبعیض، بی حقوقی مطلق، این سُرب مذاب را انباشته از کین و نفرت نموده و مانند ترکش بر سر و روی کلیت نظام توحشبار کاپیتالیستی رژیم اسلامی در حال باریدن است. در چنین هنگامه ایست که گروههای مختلف اپوزیسیون بورژوائی و ضد انقلابی و نحله های گوناگون چپ و راست دستگاه سیاسی سرمایه، برای گرفتن قدرت سیاسی به انحاء مختلف خیز برداشته اند. بخشها و جناح هایی از اپوزیسیون منحط مبلغ فراخوان "رفراندوم هستند.

رفراندوم

رفراندم نوعی دیگری از دمکراسی بورژوائی و نیابتی است که توسط طبقات حاکم سرمایه اقتدار سیاسی و استثمارگرانه خود را هر چه بیشتر تثبیت میکند. این نوع سیستم متعلق به دوران رشد و شکوفائی سرمایه داری بوده است. با وقوع کمون پاریس و انقلاب اکتبر این نهاد و سیستم مربوطه برای همیشه به تاریخ پیوست. و این نهاد را در عصر انحطاط و گندیدگی سرمایه داری امپریالیستی به یک راه کار سراسر ارتجاعی و کهنه تبدیل کرد.

در عصر سرمایه داری امپریالیستی، سیادت بلامنازع طبقه بورژوازی و انحطاط سیستم موجود، کمونیستهای راستین همواره مبدا تحلیل خود را از طبقات و مناسبات طبقاتی جاری، جنگ طبقاتی بین پرولتاریا و بورژوازی و افق سرنگونی طبقات حاکم و نابودی سرمایه داری آغاز میکنند و بر آن تاکید دارند. نه به سبک و سیاق ژورنالیسم موجود به توضیح تقسیم بندی های کاذب و افشاگری جنگ جناح های حکومتی بپردازند. بلکه آنها بر کلیت مناسبات استثمارگرانه و ساختار شیوه تولیدی حاکم و ارائه بدیل انقلابی برای پیشگیری و ممانعت از ایجاد توهم دست به ریشه ها میبرند و از آنجا آغاز میکنند.

 

هیچ نظری موجود نیست: