۱۳۹۸ بهمن ۲۷, یکشنبه







کودکان کار یکی از قربانیان اصلی نظم بشر ستیزانه کاپیتالیستی هستند!


یکی دیگر از کودکان کار و استثمار در استان یزد قربانی حمله سگ‌های وحشی شد!

کاپیتالیسم بر تلی از اجساد و خاکستر میلیونی بشریت بویژه طبقه کارگر و مردم ستمدیده جهان بنا شده است


کودکان کار مانند بسیاری از تودههای استثمار شونده هر روزه قربانی مطامع کثیف سیستم سرمایه داری میشوند ، سیستمی که بر اساس، سود، ارزش اضافه و انباشت سرمایه بنا شده است، آنها یعنی استثمار شوندگان یا در جنگهایی که توسط امپریالیستها بر پا میدارند کشته میشوند. و یا از طروق دیگری قربانی نظم بشر ستیزانه سیستم سرمایه داری میگردند.


بنا بر خبرگزاری دولتی ارتجاع سرمایه اسلامی، بنام ایلنا، روز شنبه گزارش داد که یک کودک کار در شهر میبد در استان یزد قربانی حمله سگ‌های ولگرد شده است. بر اساس همین این گزارش، این کودک هشت ساله که همراه برادر ۱۱ ساله‌اش در محل تخلیه نخاله‌های میبد در حال جمع‌آوری ضایعات و زباله بوده‌اند، مورد حمله تعدادی سگ‌ وحشی قرار می‌گیرد. در این حادثه، برادر بزرگ موفق به فرار می‌شود ولی برادر کوچک ‌تر قربانی سگ‌های وحشی می‌شود. شایان ذکر است که این دو کودک اهل زهدان بوده اند که بدلیل، فقر و تنگدستی به شهر میبد مهاجرت کرده اند. علیرضا فتحی، رئيس اورژانس میبد، در این باره گفت این دو کودک که «از طریق جمع‌آوری ضایعات امرار معاش می‌کردند»، در تاریکی شب مورد حمله سگ‌ها قرار گرفته‌اند. آبان سال ۹۷ نیز رسانه‌های دولتی گزارش دادند که یک کودک هفت ساله افغانستانی در حوالی ندوشن میبد، پس از این که مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفت، جان خود را از دست داد.


کودکان کار و استثمار، کودکان جنگ، کودکان خشونت و خیابان، قربانیان تبعیض های سیاسی- اجتماعی(فرهنگی-مذهبی) واقتصادی! در یک کلام ما کودکان جهان این جهانیم که به همراه مادران و پدران مان، از این همه ظلم و بیدادگری، استثمار کاپیتالیستی به ستوه آمده ایم. امروزه در دنیای کاپیتالیستی، در دریایی از ثروت و وفور، بیش از یک ملیارد نفر از گرسنگی دائم رنج میکشند. آنان گرسنه اند زیرا حاصل کارشان توسط بورژوازی این راهزنان حاکم بر جهان به یغما برده میشود. طبقه کارگر با بارآوری و تولید ارزش اضافی بی نظیر ثروت تولید میکند اما خود از این همه نعمات اجتماعی بی بهره است.
از بین رفتن استثمار ، تبعیض، هر نوع خشونت علیه کودکان ، تنها با برقراری جامعه کمونیستی امکانپذیر است!


هیچ نظری موجود نیست: