۱۴۰۱ مهر ۳, یکشنبه

 




 گام بعدی چه خواهد بود!


اعتصاب سرتاسری کارگران و از کار انداختن بخش های کلیدی اقتصاد سرمایه و تجمع در مراکز مهم شهرها؟

طبقه کارگر میتواند اوضاع را به نفع کل جامعه تغییر دهد، بعبارتی با اعتصاب و از کار انداختن مراکز و شبکه های مهم اقتصادی، سرمایه را متحمل ضربات خرد کنند ای نماید و ماشین سرکوب و کشتار را کند و متوقف کند.

در همین رابطه ما میتوانیم بمثابه یک طبقه هر چه قدرتمند تر و تاثیر گذار تر بمثابه نقطه ی اتکا توازن قوا در روند مبارزات جاری باشیم. در پروسه این اقدام مهم و تعیین کنند، با پیوند دادن کارگران مربوط به بخش های کلیدی کار و تولید دست در دست یکدیگر نهیم و این مبارزات را به سایر مراکز کار و تولید تسری دهیم.

با قدرت یابی و گسترش هر چه بیشتر جنبش کارگری و اعتصابات و ایجاد شوراهای کارگری در هر محله و مراکز کا ر و تولید، شورشهای پر شور در خیابان با قدرت هر چه بیشتری به پیشروی خود ادامه دهند.

با تمام قوا تلاش نمایم تا جنبش موجود را به یک مبارزه طبقاتی ضد سرمایه داری و جنبش رهائی بخش راستین انسانی تبدیل شود. قبل از هر چیز این یک مبارزه بین المللی و انترناسیونالیستی است و باید رو به همه کارگران جهان از آنان بخواهیم تا از مبارزات جسورانه ما علیه وضعیت نکبتبار موجود به حمایت قاطع برخیزند.

 

"مکتب جنگ" خود جنگ نيست.

اشاره کنيم که اعتصابها، همانطور که گفتيم "يک مکتب جنگ" هستند و نه خود جنگ و اعتصابها فقط يک وسيله مبارزه و فقط يک جنبه جنبش طبقه کارگر هستند. کارگران بايد از اعتصابهای تک افتاده فراتر رفته، همانطور که عملا در تمام کشورها دارند ميروند، و به مبارزه‌ای برای تمام کسانی که زحمت ميکشند بپيوندند.

وقتی که تمام کارگران آگاه سوسياليست شوند، يعنی وقتی که آنها برای اين آزادی مبارزه کنند، هنگامی که آنها در سراسر کشور برای انتشار سوسياليسم در ميان کارگران و آموختن تمام روشهای مبارزه عليه دشمنان متحد شوند، وقتی که آنها يک حزب سوسياليستی کارگری بنا کنند که برای آزادی کل مردم از ستم دولت و آزادی تمام کارگران از زير يوغ سرمايه مبارزه ميکند - فقط آنوقت طبقه کارگر جزء اساسی از آن جنبش عظيم کارگری تمام کشورها، که تمام کارگران را متحد ميکند و پرچم سرخ که بر آن اين کلمات نوشته شده را ميافرازد خواهد شد: "کارگران تمام کشورها متحد شويد"

« مجموعه آثار لنين ١٩٦٤، جلد چهارم صفحات ٣١٠ تا ٣١٩ »

 


هیچ نظری موجود نیست: