۱۳۹۶ مرداد ۳, سه‌شنبه





تشدید سیاست های ماجراجویانه  و جنگ افروزانه  امپریالیستی در منطقه    
در شرایطی که نعره های جنگ طلبانه توسط قدرتهای بزرگ و کوچک امپریالیستی و استثمارگر از هر سو به گوش میرسد
بورژوا گانگسترهای اسلامی حاکم سرمایه در ایران دوباره شروع به رجز خوانی و هارتو پورت کرده اند، این تبلیغات جنگی در شرایطی صورت میگیرد که جامعه با یک سونامی سیاسی- اقتصادی و اجتماعی دست به گریبان است
در پی صدور فرمان تحریم های بیشتر توسط  هیئت حاکمه امپریالیسم امریکا و تصویب سنای  آن کشور علیه جمهوری اسلامی ایران . بورژوا گانگستر های اسلامی حاکم بر ایران هم در اقدامی تلافی جویانه در حال بررسی راه های مقابله با تحریم های فوق میباشند. در همین رابطه ، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس وحوش اسلامی،  به مسئولان جمهوری اسلامی توصیه می‌کند: «باید به گونه ای اقدام کنیم که آمریکا نگران شود.»

صفاری نطنزی طرح یاد شده را «ضعیف، عمدتا شعاری و غیرتاثیرگذار» ارزیابی کرد و گفت: «چرا ما برای آمریکایی‌ها دردسر درست نکنیم و مدام آن‌ها برای ما ایجاد دردسر کنند؟» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس همچنین از مسئولان خواست «روی نقاطی دست بگذارند که آمریکایی‌ها هم واقعا نگران شوند.»
به باور او اسرائیل پاشنه آشیل آمریکا در منطقه است. او یکی از سیاست‌های تولید نگرانی برای آمریکا را اعمال فشار بر دولت اسرائیل دانست و گفت: «تلاش و توجه ما این باشد که این رژیم را هدف تهاجم سیاسی و روانی قرار دهیم تا آن‌ها احساس خطر کنند.» توصیه رئیس کمیته روابط خارجی مجلس وحوش اسلامی  تکرار اظهارات  خامنه‌ای است. خامنه‌ای در دیدار با سفیران کشورهای اسلامی که روز پنج تیرماه برگزار شده بود «فلسطین را مسئله اول دنیای اسلام» خوانده و مبارزه با دولت اسرائیل را بر همه مسلمانان "واجب" شمرده بود.

به موازات تهاجم سیاسی و روانی به دولت اسرائیل، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس وحوش اسلامی خواستار تقویت مناسبات جمهوری اسلامی با کشورهای آمریکای لاتین شد. صفاری نطنزی مدعی شد که حضور ایران در ونزوئلا «خیلی باعث ناراحتی آمریکایی‌ها» شد و از وزارت امور خارجه ایران خواست تا حضور و فعالیت خود در کشورهای پیرامونی ایالات متحده آمریکا را افزایش دهد.
صفاری نطنزی در واکنش به توقیف اموال جمهوری اسلامی از سوی آمریکا خواستار توقیف اموال آمریکا شد. او گفت: «آن‌ها [آمریکایی‌ها] منافع ما را در منطقه تحت‌الشعاع قرار داده‌ و صدمه زده‌اند تا حدی که برخی نیروهای ما در کشورهای منطقه به شهادت رسیده‌اند.» رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس به این نکته اشاره نکرد که ماموریت آن دسته از نیروهایی که در کشورهای منطقه «به شهادت رسیده‌اند» چه بوده است؟

آنچه كه طبقات حاكمه درتمامى جهان انجام ميدهند فرقى ندارد. جنگ به دليل "حمايت انسانى" و يا "دفاع از مليت" برافراشته نشده است. دليل ريشه ائى اين جنگ جلو بردن منافع سرمايه دارى به هر قيمتى براى كسب هر چه بيشتر سود ميباشد.
وظیفه همیشگی احزاب انقلابی این است که در تمام جنبه های مبارزه طبقاتی در جهت روشن کردن برنامه کمونیستی که در دوره ما تنها به معنای آرمان سوسیالیزم است شرکت ورزند. بنابراین کمونیستهای واقعی میدانند که با هر تاکتیک یا تدبیری نمیشود توده های کارگر را به حرکت درآورد. اگر چه مطمئن ترین نشان ارتقاء آگاهی طبقاتی طبقه کارگر رشد صفوف کمونیستی آن میباشد. ولی این رشد نباید به قیمت عدول از شفافیت برنامه کمونیستی بی انجامد.

یگانه خطری که تمامی پرولتاریای جهان را تهدید میکند همانا جنگ های امپریالیستی است. از جنوب آفریقا تا سومالی، از خاورمیانه تا آمریکای مرکزی، هر روز جان کارکران و زحمتکشان بوسیله جنگ هایی که به نمایندگی از امپریالیستها و یا بوسیله رقابت های امپریالیستی براه افتاده بلعیده، میگردد. آنچه که امروز این کارگران با آن روبرو میباشند، فردا تمامی کارگران جهان، با آن روبرو خواهند بود. هیچ گاه در تاریخ، آلترناتیو ارائه شده در " (( مانیفست کمونیست)) یا دگرگونی انقلابی و همه جانبه جامعه، یا ویرانی متقابل طبقات ستیزه جو،"،آن چنان که اکنون مناسب بنظر میرسد در گذشته به نظر نمی رسید. انقلاب یا جنگ، آلترناتیوی است که سرمایه داری گندیده به پرولتاریای جهان نشان میدهد. بحران سرمایه داری امروز، حقیقتاً بین المللی، جنگ امپریالیستی حقیقتاً جهانی، و پرولتاریا یگانه آنتی تز بین المللی راه حل سرمایه دارانه مسئله انباشت است.

هیچ نظری موجود نیست: